صفحه قبل 1 صفحه بعد

نقد و بررسی تخصصی بازی Grid 2

بدون شک در بین استودیوهایی که در ساخت بازی های اتومبیلرانی تخصص دارند، نام Codemasters بیشتر از بقیه شنیده می شود. آن ها که صاحب چندین سری مشهور از جمله DiRT هستند، در سال 2008 با عرضه بازی GRID فضایی جدید را برای طرفداران این سبک به وجود آوردند که با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد. اکنون بعد از 5 سال، نسخه ای جدید از این بازی عرضه شده که با توجه به سابقه درخشان CM با یک عنوان خوب دیگر روبرو هستیم.

گرافیک

در بخش گرافیک، مثل همیشه CM عالی عمل کرده است. بازی از موتور Ego Engine 3 بهره می برد و نتیجه آن هم جزئیات بسیار بالا در هر صحنه، بدون افت فریم (البته فریم روی 60 نیست) است. محیط ها بسیار زیبا و چشم نواز طراحی شده اند و در عین حال از تنوع بالایی نیز برخوردار هستند. بافت ها در سطح بسیار بالایی قرار دارند و طراحان از ریزترین نکات نیز دریغ نکرده اند. نورپردازی خیره کننده است و روی سطح آسفالت و یا اتومبیل ها به زیبایی منعکس می شود. سازندگان از تکنیکی به نام Ego Mapping استفاده کرده اند که خلق نور و ایجاد سایه را به طور همزمان انجام می دهد. البته در بعضی موارد سایه های لبه دار تا حدی از بی نقص بودن گرافیک می کاهند، اما موارد مثبت و از همه مهم تر، فیزیک خارق العاده آن، این ایراد را پوشش می دهد.

موسیقی/صداگذاری

می توان گفت که در بخش صداگذاری، سازندگان کار خود را بدون نقص انجام داده اند. صدای هیاهوی تماشاگران، برخورد اتومبیل ها، ساییده شدن لاستیک ها روی آسفالت و از همه مهم تر، صدای موتور اتومبیل ها بسیار دقیق طراحی شده و تیم صداگذاری CM کار خود را به خوبی انجام داده اند. موسیقی GRID 2 توسط آقای جیسون گریوز (Jason Graves) ساخته شده که به تناسب سبک، از موسیقی های پاپ و راک اند رول استفاده کرده که تا حدی بر هیجان مسابقات می افزاید.

گیم پلی

شما به عنوان یک راننده در مسابقات WSR حضور دارید و هدف، رقابت با رانندگان مختلف در آن است. هر چقدر رتبه های بهتری بدست آورید، بر تعداد هواداران شما افزوده می شود و این به معنای موفقیت بیشتر است. در ابتدا، با توجه به بودجه محدودی که در اختیارتان گذاشته می شود، می توانید یک اتومبیل بخرید و در مسابقات سطح پایین شرکت کنید. اما به تدریج و با کسب موفقیت های بیشتر، می توانید اتومبیل های جدیدتری خریداری کنید و در رقابت ها با سطح بالاتری حضور پیدا کنید. اتومبیل های متنوع و متعددی به صورت لایسنس وجود دارند که از بین آن ها می توان به McLaren MP4-12C ،Dodge Challenger ،Ford Mustang Boss 302 و Chevy Camaro SS اشاره کرد.

البته شاید این تنوع برای اشخاصی که عناوینی چون Gran Turismo و یا Forza را تجربه کرده اند، پایین باشد. با این حال، قابلیت Tuning اتومبیل ها که از تنوع خوبی هم برخوردار است، تا حدی این ضعف را می پوشاند. در G2 با یک نقشه بسیار بزرگ در سراسر دنیا مواجه هستیم. پیست های رسمی، جاده ها و حتی خیابان های درون شهر، مکان های مسابقات را تشکیل می دهند. خوشبختانه طراحی پیست ها بسیار دقیق است و چالش مناسبی را برای مخاطب ایجاد می کند. اساس گیم پلی G2 بر سرعت بیشتر نیست. در بسیاری از موارد، باید آرام از مسیرهای پرتلاطم گذشت.

انتخاب اجزایی مانند لاستیک نیز نقش به سزایی در این امر دارد. با این وجود، رقابت در دنیای G2 بسیار هیجان انگیز است و به لطف هوش مصنوعی قدرتمند حریفان، هیجان زیادی ایجاد می شود. CM برای G2 سیستم Handling جدیدی به نام "احساس حقیقی" را طراحی کرده است. ویژگی اصلی این سیستم، تعادل بین شبیه ساز دقیق و Arcade است. با وجود اینکه G2 یک شبیه ساز است، اما دقت عناوینی چون Gran Turismo را ندارد که البته این یک ضعف نیست و برعکس باعث شده تا این بازی گیم پلی منحصر به فرد خود را داشته باشد. کنترل اتومبیل ها بسیار دقیق است و حس یک رانندگی واقعی را به مخاطب القاء می کند. سیستم Flashback که در نسخه پیشین نیز وجود داشته، در این قسمت نیز یکی از ارکان اصلی گیم پلی محسوب می شود و اینبار کارایی بیشتری پیدا کرده، چرا که کوچک ترین برخورد، باعث منحرف شدن اتومبیل و در نتیجه، از دست دادن مسابقه است و مکانیزم Flashback راهی برای کاهش باخت های پی در پی است. در مجموع، گیم پلی G2 بسیار خوب و هیجان انگیز طراحی شده است. شاید تنها ایراد بزرگ گیم پلی، تازه نبودن آن باشد.

نتیجه گیری

G2 یک عنوان خوب دیگر در ژانر مسابقه ای است. از نظر کیفی بازی در سطح بالایی قرار دارد، اما با در نظر گرفتن این نکته که در سال های پایانی این نسل هستیم، تلاشی بر ارتقای آن نمی کند. با این حال، تجربه آن برای طرفداران این سبک می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد.

 

[ یک شنبه 12 مرداد 1393برچسب:,

] [ 21:29 ] [ محمد گیمر ]

[ ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

نقد و بررسی تخصصی بازی NEED FOR SPEED Rivals

کمتر بازیکنی را پیدا می کنید که تا کنون سری Need for Speed را نشناخته و یا حداقل یکی از آن ها را تجربه نکرده باشد. این مجموعه از همان ابتدا، یکی از محبوب ترین عناوین مسابقه ای بوده و شاید بتوان آن را انقلابی در این سبک دانست. با این حال، طی چندین سال گذشته، شاهد بازخورد خوبی از NfS نبوده ایم. شکست های پی در پی و تکراری شدن، صدماتی هستند که به پیشینه این سری وارد می شوند. این مشکلات تا حدی عمیق شدند که عناوینی همچون Carbon و Most Wanted از اسطوره های NfS نامیده می شوند و عنوانی بهتر از آن ها عرضه نشده است. اما EA همچنان امیدوار به مسیر خود در ارتقاء این سری ادامه می دهد تا شاید بتواند آن را به دوران اوج خود بازگرداند. به همین منظور، استودیوهای متعددی در تولید NfS نقش داشته اند. بالاخره Rivals معرفی شد و اینبار استودیوی Ghost روی آن کار کرده که سعی در خلق عنوانی جذاب و متنوع نسبت به گذشته داشته اند. حال باید دید که آیا این قسمت می تواند استانداردهای لازم را داشته باشد یا خیر.

داستان

یکی از سخت ترین کارها در ساخت یک بازی مسابقه ای، انتخاب داستانی مناسب برای آن است. ضعف در این بخش، پس از عرضه MW و Carbon در تمامی نسخه ها دیده شده است. با این وجود، Rivals مطابق با شرایط خود، ماجرایی و ساده و در عین حال درگیر کننده دارد. در ابتدا، بازیکن حق انتخاب یکی از دو نقش پلیس ها و مسابقه دهنده ها را دارد که هر کدام دارای داستانی مرتبط با یکدیگر هستند و می توان آن ها را با هم و یا جدا از هم به پایان رساند.

داستان در شهر Redview County جریان دارد که در آن تنها فرق پلیس ها و خلافکارها رنگ اتومبیل های آن ها هستند! مسابقه دهنده ها با برگزاری رقابت در سرتاسر این منطقه و گرفتن ویدیوهایی از آن، مسئولان و نیروهای پلیس آنجا را زیر سوال برده اند و خود را برای چنین کارهایی تحسین می کنند. پلیس ها هم که به RPD مشهور هستند، از به خطر افتادن جان مردم و خسارات ناشی از چنین فعالیت هایی خسته شده اند. آن ها از سوی دولت محدود شده اند و اعتقاد دارند که برای مقابله با چنین خلافکارانی باید همانند آن ها عمل کرد به همین دلیل، با اتومبیل هایی سریع، وارد جنگی می شوند که تنها قربانی آن ها شهروندان هستند. کشمکش های دو طرف تا انتهای بازی ادامه پیدا می کند و داستانی جذاب را برای مخاطب به وجود می آورد.

گرافیک

گرافیک بازی را می توان در یک کلمه فوق العاده دانست. محیط اطراف، اتومبیل ها، اجسام مختلف، خانه ها و گاراژها همه و همه با وسواس خاصی طراحی شده اند. علاوه بر این موضوع، می توان گفت که اکثر عوامل محیطی قابل تخریب هستند. نورپردازی و سایه ها بسیار زیبا کار شده اند. با وجود اینکه شاید در چنین سبک هایی سایه ها آنچنان مورد توجه نباشند، اما در Rivals به گونه ای هستند که توجه هر فردی را با خود جلب می کنند. طراحی اتومبیل ها دیگر حرفی را برای گفتن باقی نگذاشته اند. موتور این بازی Frostbite 3 است و به گونه ای از آن استفاده شده که درخور چنین سبکی باشد. اما شاید در نسخه های کنسولی این عنوان، دیر لود شدن فضاها کمی آزار دهنده باشد. اقلیم های متنوع Redview County شامل فضاهای برفی، صحراها، مناطق سرسبز، جنگل ها و کوه ها می شوند. بازی در اصل، منوی خاصی ندارد، اما به وسیله دکمه Start شاهد صفحه ای گیج کننده خواهید بود.

موسیقی/صداگذاری

اگر به خاطر داشته باشید، MW بهترین موسیقی های این سری را در خود گنجانده بود و همواره از صداگذاری بسیار دقیق و زیبایی برخوردار بود. اما حالا باید در کنار آن Rivals را نیز قرار دهیم. همه آهنگ های استفاده شده در بازی از خواننده های معروف و شناخته شده جهان هستند که به واقع حس هیجان و اضطراب را به بازیکن منتقل می کنند. یکی دیگر از بخش های مهم در چنین عناوینی، صداگذاری اتومبیل ها است که Rivals در این مورد هیچ کم و کاستی ندارد. صدای موتورها بسیار خوب کار شده اند که برای ماشین دوستان خوشایند و برای دیگران کمی گوش خراش خواهد بود!

گیم پلی

گیم پلی Rivals تلفیقی از اکشن و مسابقات خیابانی است. این، همان چیزی است که NfS را پس از عنوان Hot Pursuit بسیار محبوب کرد. بازی شامل بخش های مختلفی است که هر یک از آن ها از چند SpeedList تشکیل شده است. SpeedListها دارای چندین مأموریت و یا به اصطلاح چالش هستند که بازیکن با انجام هر کدام، یک ماشین و امکانات دیگر برای خود باز می کند که در پیشبرد بازی بسیار موثر هستند. نوع و تعداد مسابقات موجود، شباهت بسیار زیادی به نسخه HP دارد و به سختی می توان تفاوتی بین این دو عنوان از این نظر پیدا کرد. همانند گذشته، مسابقات کلاس Racer با Police بجز یک مورد، کاملاً متفاوت هستند.

تعقیب و گریزها، زیبا، هیجان انگیز و گاهی نیازمند سرعت عمل بالا و دقت هستند. بازیکن در هر زمانی می تواند دو Pursuit Tech برای خود انتخاب کند که شامل گجت هایی همچون EMP ،Shockwave و یا Turbo می شوند. با استفاده از آن ها، پلیس ها می توانند هلیکوپترها را برای کمک رسانی احضار کنند. این در حالیست که مسابقه دهنده ها از Turbo برای افزایش سرعت خود بهره می برند. در قسمت های مختلف شهر، گاراژهایی وجود دارند که علاوه بر تعمیر اتومبیل ها، گجت ها را نیز شارژ می کنند. پس از رد هر مرحله، مانند نسخه های اخیر این سری، Speed Pointهایی به بازیکن داده می شوند که به وسیله آن ها می تواند ماشین ها را تقویت کند، اتومبیل ها یا Pursuit Tech های جدیدی را بخرد.

اما این امتیازها در کلاس Police کاربرد خاصی ندارند. متأسفانه مصنوعی بودن تعقیب و گریزها کمی آزار دهنده است. همانند نسخه MW2 در Rivals نیز شاهد دوربین ها و سکوهای پرشی هستیم که این فرصت را به بازیکن می دهند تا خود و دوستانش را به چالش بکشد و در این بخش ها به رقابت بپردازد. متأسفانه در این عنوان، تنوع ماشین ها زیاد، ولی تعدادشان بسیار کم و محدود است و می توان گفت که تنها یک اتومبیل از شرکت های معروف ماشین سازی وجود دارد. در ارتباط با بخش آنلاین و چندنفره توضیح زیادی نمی توان داد، زیرا این بخش به صورتی طراحی شده که هیچ تفاوتی با حالت تک نفره ندارد و تنها فرق آن وجود بازیکنان واقعی بجای هوش مصنوعی است.

نتیجه گیری

Rivals را می توان ترکیبی از المان های خوب و زیبای دو نسخه MW2 و HP دانست که با وجود مشکل های کوچک، یکی از بهترین عناوین مسابقه ای این سری قرار می گیرد. تلفیق ایده های جدید با تجربیات گذشته EA و هنرهای استودیوی Ghost سبب شده تا پس از چند عنوان معمولی، شاهد تولد دوباره NfS باشیم.

 

[ یک شنبه 12 مرداد 1393برچسب:,

] [ 21:26 ] [ محمد گیمر ]

[ ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

بهترین بازی های نسل هفتم به انتخاب بازی سازان

وبسایت gameinformer به سراغ بازی سازان نسل هفتم رفته و به انتخاب آن ها ۵ بازی برتر نسل هفتم را انتخاب کرده در بین این انتخاب ها عناوین عجیبی مانند Xenoblade به چشم می خورد که جایگاه اولی برای آن دور از انتظار بود و نکته جالب دیگر،تمایل بازی سازان کمپانی سونی به انتخاب بازی ها مولتی پلتفرم برای جایگاه اولی، قابل توجه است.

 
 

EndOfAnEra DevTop5 pg2 برنامه نویس Uncharted:عنوان Gears of War دومین بازی برتر نسل قبل بود|بهترین بازی های نسل قبل از دید 34 توسعه دهنده دیگر

EndOfAnEra DevTop5 pg3New برنامه نویس Uncharted:عنوان Gears of War دومین بازی برتر نسل قبل بود|بهترین بازی های نسل قبل از دید 34 توسعه دهنده دیگر

EndOfAnEra DevTop5 pg4 برنامه نویس Uncharted:عنوان Gears of War دومین بازی برتر نسل قبل بود|بهترین بازی های نسل قبل از دید 34 توسعه دهنده دیگر

EndOfAnEra DevTop5 pg5 NEWER برنامه نویس Uncharted:عنوان Gears of War دومین بازی برتر نسل قبل بود|بهترین بازی های نسل قبل از دید 34 توسعه دهنده دیگر

EndOfAnEra DevTop5 pg6 برنامه نویس Uncharted:عنوان Gears of War دومین بازی برتر نسل قبل بود|بهترین بازی های نسل قبل از دید 34 توسعه دهنده دیگر

 

[ جمعه 27 تير 1393برچسب:,

] [ 19:22 ] [ محمد گیمر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه